Strukturált módszer (Anton Diestelberger és Therese Zöttl)
Az Autisták Országos Szövetségének 2006-ban megjelent „Kulcskeresők” című kiadványában olvasható Anton Diestelberger és Terese Zöttl bécsi gyógypedagógusok leírása az általuk strukturált módszernek nevezett komplex, autisták fejlesztésére kidolgozott rendszerről. A módszer metodikai kidolgozásánál alkalmazott legfontosabb elemek, az egyénre szabott módszerek, a pedagógus személyének kiemelt fontossága, az autista tudására helyezett hangsúly, a pedagógiai rendszer fontossága, a speciális aspektusok figyelembe vétele (félelem az újtól, kezdettő és végtől). Véleményük szerint minden a könnyedségen, a megítélésen és a megfelelő célokon múlik. [1]
A fenti speciális rendszerben gondolkodó módszerek mellett általában számos nem specifikus vagy csak egy részképességre specializálódott módszert alkalmaznak, amit csak felsorolásszerűen említünk, mert ezek pedagógiai szempontból kevésbé jelentősek, és tudományosan bizonyított eredményessége nem mindig igazolt. Az „Esőember” 2008. márciusi és májusi száma összefoglalja ezeket a módszereket Dr. Suchodoletz 2007. október 12-i, bécsi előadása alapján.